02 Temmuz 2024 10:45
Kazakistan ve Çin hükümetleri arasında 17 Ekim 2023 tarihinde imzalanan sözleşmeye dayalı yasa, Çin-Avrupa güzergahındaki düzenlemeleri de kapsıyor. Yasa çerçevesinde iki ülkenin uluslararası yük taşımacılık ve ulaştırma kapasitelerinin artırılması hedefleniyor.
Güvenliğin sağlanması amacıyla seyir halindeki trenlere ilişkin bilgilerin karşılıklı olarak aktarılması ise, yasanın kilit maddelerinden olarak değerlendiriliyor. Düzenleme kapsamında, iki ülke sınırları dahilinde yeni lojistik merkezlerinin kurulması da öngörülüyor.
Kazakistan Ulaştırma Bakanlığının konuyla ilişkin açıklamasında, 2023 yılı sonu itibarıyla bir önceki yıla kıyasla Trans-Hazar Hattı’ndaki yük taşımacılığının yüzde 65 oranında artarak 2,7 milyon tona ulaştığı bildirildi.
2024’ün ilk dört ayının sonuçlarına göre ise Trans-Hazar Hattı’nda gerçekleştirilen taşımacılığın, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 oranında artış göstererek, 1,4 milyon tona ulaştığı aktarıldı. “Orta Koridor” da olarak bilinen güzergah, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattını da içine alarak, Çin, Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye ve AB ülkelerinden geçmektedir.
Anahtar Kelimeler: Trans-Hazar Uluslararası Ulaştırma Hattı, Tokayev,