22 Şubat 2018 11:45
Kazak Turizm, aşık kemiğini ulusal marka yapmak için ülke çapında aşık toplama kampanyası başlattı...
Kazak Turizm Ulusal Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Raşid Kuzembayev, geçen yıl Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü UNESCO tarafından somut olmayan kültürel miras listesine dahil edilen aşık atma ve aşık kemiğini Kazakistan’ın bir uluslararası markası yapmak istediklerini söyledi.
Kuzembayev, uluslararası turizm fuarlarında Kazakistan pavyonunu Kazak bozkır yaşamına uygun hale getireceklerini, aşık atma ve kara jorga gibi milli oyunlara ağırlık vereceklerini belirtti.
“Pavyonu ziyaret edenlere broşürlerin dışında kültürümüzün bir parçası olan aşık kemiğini hediye etmek ve Kazakistan’ın uluslararası bir markası yapmak istiyoruz.” diyen Kuzembayev, bunun için ülke genelinde aşık toplama kampanyasını başlatacaklarını dile getirdi.
Kazakistan Aşık Atma Federasyonu Başkanı Jomart Sabırjanov, aşık atma oyununun 3 bin yıllık tarihi olduğunun altını çizerek, “Aşık oyununa ilgi her geçen gün artıyor.Federasyonumuzun ülke genelinde 8 eyalette bulunan şubelerinde bugün 10 binlerce genç aşık oynuyor." dedi.
Aşık oyununun insanların sağlığı için de yararlı olduğunu kaydeden Sabırjanov, “Gençlerimiz, sabahtan akşama kadar İnternet veya televizyona bakıyor. Arada çıkıp açık ve temiz havada aşık oynamak, gözleri ve vücudu olumlu etkiliyor.” dedi.
Kazak milli oyunu aşık atma geçen yıl Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütünün (UNESCO) maddi olmayan kültürel miraslar listesine alınmıştı.
Anahtar Kelimeler: Aşık oyunu, Türk kültürü, UNESCO Kültürel Miras, Kazakistan,